كنكور زيست زيست

دبیرستانی-کنکوری

محل تبلیغ شما تهران گراف


كنكور زيست زيست

ا موضوع: جديدترين خبر هاي روز,نگاه كلي به سوالات زيست شناسي كنكور,,

 

يکي از سوال هاي رايج دانش آموزان تجربي اينست که چرا عليرغم مطالعه ي فراوانم در درس زيست،توفيقم در پاسخ به تست هاي اين درس کم است؟

 تطبيق روش مطالعه ي درس زيست شناسي با سبک سوال هاي کنکور اين درس ،مي تواند کمک شاياني کند.

سوالات آزمون سراسري در درس زيست شناسي ،  از سال 85 تا 91 به چهار صورت زير طراحي شده است:

1-تا قبل از آزمون سراسري 87 ، سطح سوالات زيست بين دانش آموزاني که کل مباحث زيست را مي خواندند و به همه ي جزئيات کتاب توجه مي کردند و  دانش آموزاني که کتاب زيست را به خوبي نمي خواندند يا بعضي بخش هاي آن را حذف مي کردند ، تفکيک انجام مي داد .

2-در کنکور سراسري 87 تا 89 رويکرد طراحي تست به سمتي رفته بود که فرض را طراحان براين گذاشتند که شرکت کنندگان کل مباحث زيست را مي خوانند و ديگر نکته اي درکتاب درسي نيست که از ديد دانش آموزان مخفي مانده باشد لذا سوالات را مفهومي طراحي کردند ، کم شدن ميانگين زيست گواه اين مسئله است!

3-در کنکور سراسري 90 باز کمي چرخش در نگرش طراحان کنکور ديده مي شود يعني فرض را براين گذاشتند که دانش آموزان با تست هاي مفهومي آشنا شده اند ، لذا در کنکور 90 فاکتور دقت و تمرکز به همراه سرعت پاسخ دهي به سوالات در محدوه ي زماني 36 دقيقه کار را براي دانش آموزان سخت کرد ، به همين خاطر ميانگين زيست باز هم نسبت به سال هاي قبل کم تر شد و هيچ کس نتوانست در اين درس نمره ي 100 کسب کند و فقط 82 نفر توانستند زيست رابالاي 90% بزنند!

4-اما در کنکور 91 ، به غير از فاکتورهاي مفهومي بودن تست ها ، دقت و تمرکز و سرعت در پاسخ دهي به سوالات که مشابه کنکور 90 بود ، ويژگي منحصر به فردي ديده مي شود که در کنکورهاي سال قبل اين قدر پررنگ نبوده است . ورود تست هاي تعميمي به تست هاي سال 91 ، اين آزمون را نسبت به آزمون هاي قبلي بسيار ممتاز کرده بود .

حال شايد شما دوست عزيزم پس از مطالعه ي اين دسته بندي متوجه شده باشيد که هنوز در حد پاسخ گويي به سبک سوال هاي 87 و قبل از آن توانايي داريد و يا با تمرين و ممارست خود را براي پاسخ گويي به سوال هايي با سبک کنکور 91 نيز آماده کرده ايد.(سايت كانون)

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 2425

تاریخ انتشار: جمعه 6 بهمن 1391 ساعت: 14:10

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دبیرستانی-کنکوری)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف